Gdje je sada? – Ozren K. Glaser

Gdje je sada? – Ozren K. Glaser

Nakon pet godina napornog rada uvidjeli smo da bi trebali pogledati gdje su naši bivši polaznici. Taj projekt smo nazvali „Gdje su sada?” i odlučili smo kontaktirati neke od naših bivših polaznika kako bi smo otkrili kako napreduju u svojoj karijeri.

Danas na red je došao mladi Ozren K. Glaser  skladatelj filmske i kazališne glazbe koji je u svojoj karijeri došao do zapaženih rezultata. Kako mu je to uspjelo i što je naučio možemo pročitati u ovom malom intervjuu. Ugodno čitanje

 

1. Recite nam nešto o sebi
Ime mi je Ozren K. Glaser, magistar sam komparativne književnosti, a profesionalno i skladatelj filmske i kazališne glazbe. Osim spomenute, radim i pjesme, a također se bavim i filmom te pisanjem. Od većih projekata, radio sam kao izvršni savjetnik za glazbu na filmu The Reader za kojeg je Kate Winslet dobila Oscara za najbolju žensku ulogu, zatim kao koordinator produkcije na južnoafričkom filmu U-Carmen eKhayelitsha koji je dobio Zlatnog medvjeda za najbolji film na filmskom festivalu u Berlinu, zatim kao skladatelj na brojnim predstavama u zagrebačkom HNK-u, ITD-u, Trešnji i ostalim kazališnim kućama i filmovima. Uživam u raznovrsnim projektima i više od svega volim graditi odnose s ljudima na tim projektima. Svoja najveća prijateljstva ostvario sam uglavnom u profesionalnom životu.

2. Kada ste otkrili čime se želite baviti?

Od malih nogu osjetio sam kako postoji ta jedna čvrsta veza s umjetnošću, a osobito s glazbom i filmom. Iako zvuči otrcano, bio je to ništa drugo nego poziv. Studij komparativne književnosti, iako nije izravno povezan s mojim sadašnjim profesionalnim životom, uvelike je utjecao na kvalitetu istog, kao i na razvoj mene kao osobe. Mislim da sam u glazbi više postigao uz pomoć komparativne književnosti, nego bih to bio kadar s Muzičkom akademijom.

3. Zašto ste se odlučili upisati MPA akademiju?

Iako se skladanjem profesionalno bavim gotovo 15 godina, uvijek sam kao nedostatak osjećao manjak znanja u samom snimanju glazbe, odnosno, u svemu što podrazumijeva biti tonski majstor, inženjer zvuka ili kako god bismo nazvali to. Snimajući svoju glazbu, uvijek sam unajmljivao studio i tonca, što mi se uvijek pokazalo sjajno, no to je s druge strane doista i hendikep jer ne možete biti potpuno kreativni kad god poželite, npr, kad god vam padne na pamet doslovno snimiti neku pjesmu ili skladbu, a ne danima unaprijed dogovarati termin u studiju i puštati da dani prolaze. Na MPA sam, osim smjera glazbene produkcije, polazio i video produkciju što mi je također bilo iznimno zanimljivo i uzbudljivo.

4. Što ste naučili u svojem školovanju?

Naučio sam, kao i mnogo puta dosad, da uz znanje uvijek dolazi i velik rad, da bez prakse nema teorije, a da volja i odlučnost preskače i najviše prepreke.

5. Što bi ste izdvojili kao najbolju karakteristiku akademije?

Pristupačnost voditelja i predavača, fleksibilnost kod dogovora, kvalitetu samih predavanja i mogućnost nazovimo to ”postdiplomskog” učenja i razvoja.

6. Zašto bi se netko trebao upisati na glazbenu produkciju?

Mislim da bi svatko tko drži do kvalitete u osobnom glazbenom razvoju trebao upisati neki od smjerova koje nudi MPA. Cjenovno je ispod mnogih najboljih sličnih škola u Europi, a kvalitativno na istoj, ako ne i višoj razini. Naravno da je najvažniji individualni rad i samosvjesno napredovanje u svemu što se nauči na MPA, no nekako se i podrazumijeva da onaj tko upisuje takvu školu i želi dati sve od sebe ne bi li stekao sve potrebno znanje za uspješnu karijeru.

7. Koliko Vam je stečeno znanje pomoglo u daljnjoj karijeri?

Pomaže mi i dalje jer ne prestajem učiti. 🙂

8. Koja je razlika između školskog rada i rada u pravim situacijama?

Razlika je prije svega u odgovornosti. U školskom radu podrazumijeva se da učite, da griješite i da napredujete. Kod rada u ”stvarnim situacijama” prostor za učenje je minimalan. On postoji, jer svaki trenutak jest učenje, no nikako se ne smije odavati takav dojam. Kad se od vas očekuje nešto, tada se očekuje da apsolutno vladate time. Važan je stav koji se pokazuje, on dopušta čak i blago kamufliranje određenog nedostatka znanja ili iskustva.

9. Imate li kakav savjet za sadašnje polaznike MPA akademije?

Savjet bi bio da polaznici iskoriste ili da tako kažem – iscijede sve mogućnosti koje MPA nudi. A njih je mnogo. Nije to samo nastava, to su i dodatni programi, posjete raznim tonskim studijima, izvannastavne vježbe i slično. Koristite kad već imate to na stolu.

10. Kada bi ste mogli nekako savjetom doprinijeti MPA akademiji, što bi ste nam savjetovali?

Unatoč svake godine sve boljoj organizaciji, ipak bih predložio veću usmjerenost na individualni rad, pojedinačno sa svakim polaznikom osobno, ne bi li se još bolje i podrobnije pratio svačiji razvoj i napredak i, samim time, pravovremeno djelovalo kod eventualnih poteškoća ili zaostataka.

Hvala na čitanju, a Ozrena možete naći i na njegovom Youtube kanalu: https://www.youtube.com/user/MinistarstvoGlazbe/videos